Albinuţele mele- pasiunea mea…

Deţin un număr de 20 de familii de albine şi sunt mulţumit cum a decurs anul acesta.Stupina se află la 22 km de Slobozia, judeţul Ialomiţa, în satul Bataluri…. o zonă liniştită, nepoluată şi ideală pentru practicarea apiculturii. Trebuie să ţinem cont şi de condiţiile meteo de anul acesta care au fost foarte nefavorabile pentru buna desfăsurare. Ca şi an apicol a fost unul foarte greu, deoarece perioada de roire nu a fost propice: ori a plouat, ori a fost prea cald. În perioada salcâmului a plouat mult şi nu au apucat să culeagă decât şapte-opt zile, ceea ce a constituit hrana lor. Albinele nu au fost ajutate nici de culesul rapiţei, lipsând cu desăvârşire. Ideea mea a fost să plec cu albinuţele la pădure, ceea ce s-a arătat a fi şi benefică, deoarece am făcut o întărire foarte bună pentru floarea-soarelui cu ajutorul cucutei, o plantă spontană de foarte bună calitate. Am roit slab şi acele matci de nu prea bună calitate au constituit botci de salvare.Pregătirea pentru floarea-soarelui a fost ideală, iar culesul următor a fost perfect.

Leave a Reply

