Stupii mei exact din mediul lor natural

stupi mei vara 2012
stupii mei vara 2012

La început, înainte să mă apuc de această îndeletnicire, m-am informat foarte bine în ce constă această meserie. Întrebarea cea mai frecventă a fost aceea: pentru ce tip de cutii optez?- orizontal pat rece sau orizontal pat cald sau cu cât? Bineînţeles că la început am optat pentru varianta cea mai ieftină şi anume- stup orizontal pat rece, fiind foarte încântat, însă apoi am descoperit pe cel orizontal pe pat cald, mult mai comod în timpul lucrului la stup. Trebuie ţinut cont şi de transportul pastoral foarte comod. În ceea ce priveşte stupul etajat, daţi-mi voie să-mi exprim si eu părerea:

1 problema mătcii – risc mare să o pierdem în timpul extragerii.

2 mor multe albine în timpul extragerii prin strivire între caturi.

3 greutate la extras- scoate catul pune catul, blochează cuibul, scoate catul jos….chin multă chinuială… rămâne să mă contraziceţi voi.

În privinţa celui vertical cu fund antivarooa o fi bun, nu zic nu, dar la noi în zona Bărăganului avem probleme mai ales cu crivăţul. Iarna bate vântul foarte puternic, iar cutiile care rezistă sunt “ridicate in slăvi” pentru promovare. Eu merg pe principiul că albina nu o învăţăm noi cum să culeagă şi să-şi aşeze hrana în casa ei, nici că o dresăm noi să facă ce vrem….trebuie să “furăm” frumos şi elegant din proviziile ei şi atât.

8 thoughts on “Stupii mei exact din mediul lor natural

  1. pe cate rame sunt stupii si de cat timp lucrezi cu acest sistem(orizontal in pat cald)? te intreb pt ca sunt tentat sa fac la fel

    • Salut!Stupii pe care lucrez sunt pe pat cald 18 rame .Lucrez cu ei de 5ani si sunt foarte mulțumit ..Vezi ca ma poți găsi youtube “sorin mitache”” aștept și alte întrebări

Leave a Reply

