CONDENSUL ÎN STUPII ALBINELOR

A fost o deosebită problemă anul acesta cu condensul. Mulţi colegi apicultori, ba chiar şi eu m-am confruntat cu această problemă din cauza iernii foarte umede. Norocul meu a fost iernarea pe pat cald în stupi orizontali, ceilalţi colegi având stupii verticali. Eu am găsit condens foarte mare după diafragma. Podilşoarele mi s-au umflat, dar nu mi-a căzut nicio familie de albine până acum în martie, aş mai putea da vina şi pe înfofolirea stupilor cam exagerată, dar cum se ştie niciun an nu seamănă cu altul.

La modul general, în jurul miezului unde stau albinele sunt mai răsfirate, iar schimbul de gaze se face mai uşor. Cu cât e temperatura mai scăzută cu atât albinele se strâng, iar cu abdomenele tremurânde degajă căldură, din acest motiv apare condensul. Dacă vaporii pot ieşi uşor pe sita podişorului, fenomenul de condens dispare aproape de tot.

Dioxidul de carbon din mijlocul ghemului duce familia într-o stare de hibernare corectă şi un consum mic de miere.

Leave a Reply

