vizită în stupină

Ieri, 14 ianuarie 2015, m-am hotarat să fac prima vizită pe anul acesta în stupină. A fost o zi minunată…tocmai bună pentru o lucrare superficială la familiile de albine. Am fost surprins să le găsesc într-o stare bună…şi aici mă refer la familiile slabe din toamnă cu o rezervă de hrană suficientă pentru a supravieţui, pe când familiile puternice au consumat toată mierea şi a fost necesară o completare de fondant.

Fondantul este un produs relativ nou şi se achiziţionează de la magazinul Apicola. Acesta  se introduce în stup şi constituie o sursa de hrana pentru albine. Fondantul trebuie aşezat cât mai aproape de albine, deoarece dacă este foarte frig acestea vor fi dispuse sub formă de ghem şi nu se vor putea deplasa decât în sus sau în jos pentru a se hrani. În iarna aceasta am pus cantităţi mai mici, deoarece anul trecut au existat şi mici probleme cu întărirea hranei în faguri, ceea ce a dus la pierderea multor rame. Cantitatea administrată este de circa 250 g de fondant şi din punctul meu de vedere ar ajunge pentru 3 săptămâni până la următoarea vizită la stupină.

Leave a Reply

